[2]– ماھمۇت ئۇستا ئوسمان ئوغلۇ (ماھمۇت ئىشان) باشچىلىقىدىكى بىر گۇرۇپپا تەرىپىدىن يېزىلغان روھۇلفۇرقان تەپسىرى، ئىستانبۇل 1992-يىل نەشرى، 2-توم 82-بەت.
[3]– ئىسمائىل ئىبنى مۇھەممەد ئەل ئەجلۇنىي، كەشفۇلخەفا، بەيرۇت 1988-يىل نەشرى، 1-توم 8-بەت.
[4]– ئىبنى كامال پاشا، ئەل-ئەربەئۇن، 5-توم 360-بەت، سۇلايمانىيە كۈتۈپخانىسى، ئەسئەت ئەپەندى 1694. ئىبنى كامال ياۋۇز سۇلتان سەلىمنىڭ مەشھۇر شەيخۇلئىسلامىدۇر. 1469-يىلى توكاتتا تۇغۇلغان، 1534-يىلى ئىستانبۇلدا ۋاپات بولغان. پەيغەمبىرىمىز بىلەن ئۇنىڭ ئارىسىدا 900 يىلدىن ئارتۇق ۋاقىت تۇرۇقلۇق، ھېچبىر مەنبە كۆرسەتمەستىن، مەزمۇنى قۇرئانغا تامامەن زىت بولغان بىر سۆزنى ھەدىس دەپ ئالدىمىزغا قويۇشىنى قۇبۇل قىلىش مۇمكىن ئەمەس. ئىبنى كامال ئۇ كىتابىدا مەنبە كۆرسىتىشنىڭ ئورنىغا بۇ سۆزنىڭ ھەدىس ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ھېچبىر دىنى ئاساسى بولمىغان پەلسەپىۋى ئىزاھلارنى بېرىشكە تىرىشقان.
[5]– روھۇلفۇرقان، 2-توم 67-بەت.
[6]– بۇ ماۋزۇ «ئادەتتىن تاشقىرى يوللار بىلەن ياردەم» دېگەن بۆلۈمدە مۇلاھىزە قىلىنىدۇ.
[7]– ئايەتتە «دون» كەلىمىسى چىقىدۇ. «دون» كەلىمىسى «فوق» نىڭ قارمۇ-قارشىسىدۇر. ئەڭ يۇقىرى مەرتىۋىدىن بېرى، ئۇنىڭدىن تۆۋىنى دېگەن بولىدۇ. بەزىلەر بۇنى «دنو» دىكى ھەرىپلەرنىڭ ئورۇن ئالماشتۇرۇشى بىلەن شەكىللەنگەن، دېيىشىدۇ. «غير» باشقا دېگەن مەنانى ئىپادىلەيدۇ. ئەڭ يېقىن دېگەن مەناغا زەرف بولۇپمۇ كېلىدۇ. بەك يېقىن دېگەن مەنانى ئىپادىلەش ئۈچۈن «هذا دونه» دىيىلىدۇ. ئۇنىڭغا «قبل (ئىلگىرى)» مەناسىمۇ بېرىلىدۇ. – (فىرۇز ئابادى، قامۇس تەرجىمىسى. مۇتەرجىم ئاسىن، بەھرىيە مەتبەئەسى 1305).
8]– ھەسەن بەسرىي چانتاي، قۇرئانى ھەكىم ۋە مەئالى كەرىم، ئىستانبۇل 1974.
[9]– تىرمىزى ، دۇئا 1، 3372- نۇمۇرلۇق ھەدىس.
[10]– تىرمىزى ، دۇئا 1، 3371- نۇمۇرلۇق ھەدىس.
[11]– تېخىمۇ كۆپ مەلۇمات ئۈچۈن «ئادەتتىن تاشقىرى يوللار بىلەن ياردەم» بۆلۈمىدىكى ھەمزە رەزىيەللاھۇ ئەنھۇغا بېرىلگەن ئالاھىدىلىكلەرگە قاراڭ.
[12]– تۈركىيەنىڭ بىر ۋىلايىتى.
[13]– تۈركىيەنىڭ مەرسىن ۋىلايىتىنىڭ بىر ناھىيىسىنىڭ ئىسمى.
[14]– رامىزان ئوغلۇ ماھمۇت سامى، بىر بايرام سۆھبىتى، ئالتىنئولۇق مەجمۇئەسى، 1997-يىل 2-ئاي نەشرى، 13-بەت
[15]– مۇسلىم، ۋەسىيەت 14، ئەبۇ داۋۇد، ۋاسايا 14، نەسەئى، ۋاسايا 8.